CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Best Follower Ever

Selasa, 31 Mei 2011

AKU KATA TAK NAK , TAK NAK LAA !

Hello to all blogger!!!
Peace be with you all!!!


Assalamuallaikum..hah kali ni Jay nak join segmen yg ABG BEN kite buat..Korang nak join??Klik banner dia atas..

Okay Jay nak story sikit apa kesan terhadap diri kita kalau merokok..Dulu Jay memang perokok.Terus terang Jay katakan..Tetapi sekarang alhamdulillah Jay dah berhenti sepenuhnya.
Dulu masa Jay merokok memang rasa best je.Tetapi tak pernah percaya pada kesan terhadap diri.

Jay taklah menjadi perokok tegar.Tiap-tiap hari nak hisap.Jay akan hisap berkala..tetapi kesan pada diri inilah yang membuat Jay terus berhenti merokok..Jay akan merasa semput jika berlari.Dada akan berasa seperti tak cukup oksigen..

Sebab tu lah Jay berhenti dengan segera.dan kesan tu masih lagi ada cuma dah berkurangan.Jadi Jay sarankan kepada remaja2 di luar sana janganlah merokok kerana kesannya sangatlah bahaya.Bayangkan setiap batang rokok mempunyai 4000 jenis racun contoh seperti karbon monoksida,contoh asap kenderaan. Tar..sama seperti tar jalanraya..

Jadi sama-samalah kita katakan taknak pada rokok..Jadilah masyarakat yang sihat dan bebas dari rokok..ungkapan iklan yang Jay ingat sampai sekarang "Don't Break my heart"mesti korang ada tengok kan iklan di mana seorang lelaki india tengah tunggu emaknya yang bekerja sebagai jururawat.Dan ada pesakit yang terkena kanser mulut kerana merokok.Seorang lagi memakai oksigen kerana semput dan pada masa itu isterinya tengah mengandung.Dan seorang lelaki india tidak mempunyai kaki kerana kakinya telah dipotong kerana akibat merokok.

So berhentilah demi orang-orang yang kita sayangi..

SMILE ALWAYS!!!!!

0 ulasan: