CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Best Follower Ever

Isnin, 20 Jun 2011

Selamat Hari Bapa!!!!

Hello to all blogger!!!
Peace be with you all!!!

Assalamuallaikum...semoga pagi hari isnin yang indah ini dihiasi dengan keikhlasan kita dalam kehidupan..Aku nak bercerita tentang hari ayah..mungkin belum terlambat untuk aku ucapkan Selamat hari ayah kepada ayah2 yang ada di malaysia ni termasuk kepada ayah aku..

Okay aku selalu suka berblogwalking dalam keadaan senyap tanpa meninggalkan jejak kat blog korang kan..Aku suka membaca entry2 korang semua..dan bila ramai yang buat entry berkenaan ayah masing2 aku rasa bangga sebab masih ramai lagi anak2 yang menghargai pengorbanan seorang ayah..

Aku terharu dengan entry seorang blogger ni..aku mmg sedih bila membaca entry beliau..sedih bila seorang anak yg  ingin merasa belaian dan kasih sayang seorang ayah walaupun ayah nya telah meninggal dunia 12 tahun lalu..mesti korang tahu siap yang aku maksudkan...Aku jadi sebak bila membaca keluhan rasa beliau..Beliau adalah Yuyu Zulaikha

Sedangkan beliau inginkan kasih sayang dari seorang ayah walaupun ayah belaiu dah takda,tapi yang kita ni ada ayah but selalu melawan,selalu membantah cakap ayah..sungguh berdosa kita dengan ayah...memang sedih bila teringat  andai ayah kita dah takda nanti,apa akan jadi pada kehidupan kita..

Mesti kita akan tercari2 suara ayah,gurauan ayah dan kasih sayang ayah terhadap kita...mesti kita akan terasa hidup kita tidak sempurna..seolah-olah ada ruang kosong dalam kehidupan seharian..aku memang tengah mengalirkan airmata aku semasa menulis entry ini..

Aku berharap kepada semua,hargailah ayah kita selagi mereka masih ada.petuhlah pada mereka selagi tidak bertentangan dengan ajaran islam...kasihlah mereka selagi masih berkesempatan.Jasa mereka tidak akan terbalas sampai ke akhir hayat..

P/s: airmata aku bejurai-jurai membasahi kertas kerja aku bila membuat entry sedih ni..aku terfikir mengenai kehidupan ku di masa akan dtg..Semoga allah panjangkan usia ayah2 di malaysia dan di dunia ini...

10 ulasan:

Unknown berkata...

selamat hari bapa juga..setiap yang berlaku itu pasti ad hikmahnyer.. jgn ratapi tngisan akan pemergiannyer tapi berikan doa bt mereka yg telah kembali..

Jay berkata...

yups...betul tu..cuma sedih bila tgok remaja sekrg tidak menghargai ibu bapa sendiri..sampai sanggup biarkan mereka tinggal di rumah org2 tua..

Tanpa Nama berkata...

SELAMAT HARI BAPA :)

Jay berkata...

@Ayin:Jay belum jadi bapa lagi..hehehe..bakal bapa mayb but lama lagi kot..hahahaha

Nuruashia berkata...

betul tu jay..
den pon kesian kek yuyu..
semoge die tabah huhu..
slmt ary bapa kek ayoh ekau..

Unknown berkata...

hargailah mereka selagi mereka masih hidup

Syuk Ry berkata...

selamat ari bapa..
KIRA BERAPA BANYAK TITIK HITAM

Azza Azman berkata...

Sedih la mcacam ni...rindu pulak kat papa sob sob sob..


erm jap azza komen ye, azza rasa semua blog jay dah okay cuma lagi sedap baca kalau tulisan tu tidak di italic kan. Atau senang cakap tlisan lurus je. Then kl minat ungu, buat tulisan ungu pekat-pekat. So tak keliru dengan background. HEhe. Ala azza bukan otai pun jom pakat2 kita tanya ben ashari....

Izyan Masri berkata...

YAN TAK SEMPAT BUAT ENTRY HARI BAPA.WUWUWU T_T

HanisLazimAndTheShaklee berkata...

anis rasa mesti ayah jay bangga dpat anak mcm jay =)