CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Best Follower Ever

Jumaat, 5 Ogos 2011

Beza Ramadhan dulu dengan sekarang

Hello to all blogger!!!!!
Peace be with you all!!!!

Assalamuallaikum,...salam jumaat...salam keberkatan untuk semua..kali ni aku nak cerita beza ramadhan dulu dan sekrang...memang dah banyak bezanya...ini berdasarkan pengalaman hidup akulah..

Dulu bila nak buka puasa memang rasa seronok sebab family semua ada kan...tapi sekrang mungkin ada yang dah berkeluarga sendiri...jadi bukak puasa pun jarang dah nak berkumpul...lebih2 yang duduk jauhkan..semua keluarga mengalaminya kan...mungkin ada yang duduk dekat tu okaylah hari-hari boleh berbuka sama-sama...

Dulu bila nak berbuka puasa excited kan main sebab mak masak sedapkan..tapi sekrang excited juga tapi excited nak makan yang dibeli dari bazaar tu kan..lepas tu tak habis juga...beli banyak tapi makan sikit je..

Dulu asal berbuka mesti semua masak sendirikan..sekarang senang beli je kat bazaar ramadhan tu..belambak makanan...nak makan ape semua ada kan..hehe..tapi beli biar berpada ye...tengok juga makanan yang beri kesihatan untuk kita ye...kurangkan makanan yg berminyak..

Dulu banyak budak muda pegi terawih..tapi sekrang???pegi terawih juga tapi kat lepak kat luar masjid ...time moreh tu berhabis pulak makan...inilah perangai budak sekrang...tak sama macam dulu..dulu budak dia nakal juga tapi taklah sampai solat terawih dok borak kat luar surau..

Dulu budak dia suka main mercun yang selamat je...tapi budak sekrang memang terrer lah...dah mercun elok2,pandai2 nak ubahsuai pulak...itu yang ada putus jari segala...janganlah main mercun ni...berbahaya tau...kalau zaman akulah dulu...budak2 main bunga api je...mercun yang besar2 ni semua orang tua-tua yang main...bukan yg umor 20 tahun camtu...yang kira pangkat atok yang main tau...

Itusajalah dulu..karang terbabas pulak aku cerita yang bukan2..hahahaha...nanti ada masa aku sambung lagi..hehehe..

SMILE ALWAYS!!!!

6 ulasan:

Indah Mulya berkata...

tudiaaaa..bny betol beza dlu ngn skrg..jd yg mn la paling best ni?hehe

Jay berkata...

@indah Mulya:semua best..hehehe...tapi yang tak best bila berbuka sorang2...itu yang JAy tak suka...hehehe

missxidi berkata...

banyak 'kan...' hihi...

♥ Cik Nur Elyana ♥ berkata...

berbeza kan..ngehh.takot weh tgk bdk2 karang men mercun..huhu

Muhammad Naim Abdullah berkata...

Tegur mreka..

salam ramadhan dari saya.. datang la ke blog usang saye..

HanisLazimAndTheShaklee berkata...

HARI RI NK BUKAK PUASA MKN AYAM GOLEK ! AUWMMMM .HAHAHA