CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Best Follower Ever

Rabu, 30 November 2011

Aku bersyukur...

Assalamuallaikum...Semoga hidup anda akan bahagia di samping orang yang tersayang..
sedar tak sedar esok genaplah aku berumur ** tahun..dan esok juga genaplah allahyarhamah moyang aku kembali kerahmatullah ** tahun yang lalu..

Sebenarnya tarikh lahir aku sama dengan tarikh pemergian arwah moyang aku..iaitu 1 disember..ceritanya begini...aku lahir pada subuh 1 disember itu..tahun tak perlulah aku nyatakan yer..dan arwah meninggal dunia pada petang 1 disember itu juga.

Bila aku pergi ke tanah perkuburan setiap hari raya,aku takkan lupa untuk singgah ke kubur arwah moyang aku..takkan lupa untuk bacakan yassin dan juga al-fatihah untuk arwah..aku doa semoga roh arwah ditempatkan disisi orang orang yang beriman..insyallah..

Aku bersyukur kerana di beri peluang untuk hidup di dunia ini..terlalu banyak dosa yang aku lakukan sepanjang kehidupan ini..dosa besar dan dosa kecil..ya aku bukan seorang yg baik tetapi aku masih tahu batasan mana yang aku tidak boleh buat.aku ingin kembali kejalannya ke jalan yang diredhai allah..

Terlalu banyak rintangan dan masalah hidup yang aku alami..selama ini aku seorang yg panas baran walaupun tidak nampak pada mata kasar.sekrang aku mula belajar erti sabar dan dan belajar untuk tidak melukai orang yang aku sayang..

Aku bersyukur atas nikmatnya dan anugerah yang telah allah pinjamkan padaku..aku manusia biasa yang adakalanya lalai pada tanggungjawab.sekarang aku hanya bertawakal kepada allah untuk menentukan hala tuju hidup aku..aku akan cuba apa yang aku terdaya untuk lakukan..

Hari jadiku yang penuh dengan kesedihan dan kegembiraan..kesedihan kerana tidak bersama orang yang aku sayang..kegembiraan kerana aku masih diberi peluang untuk teruskan hidup di muka bumi allah yang luas ini..

Hanya satu permintaan aku pada harijadi ku,iaitu semoga dia kembali padaku dan memberi kebahgiaan untuk aku dan juga keluarga aku..itu yang aku harapkan..aku tetap setia menanti walaupun penantian itu suatu penyiksaan.

Ya allah,aku memohon kepadamu ya allah,redhailah kedua ibu bapa ku dan berilah mereka kebrkatan,kebahgiaan atas jasa mereka menjaga mendidik dan membesarkan aku..Ya allah kau ampunilah dosa2 mereka sama ada yang kecil atau pun yang besar.berilah mereka kebaikan di dunia dan akhirat..

Ya allah,kau berilah aku kebahgiaan dan ketenangan hidup..berilah aku hidayah mu,bimbinglah aku ke jalan mu ya llah..ampunilah dosa2 ku,dosa2 sahabatku dan dosa2 kaum muslimin dan muslimat..ya allah..permudahkanlah urusan  aku di dunia ini dan di akhirat sana..

Ya allah..kau rapatkanlah hubungan aku dengan si dia seperti mana kami rapat suatu masa dahulu..kau kembalikanlah dia padaku ya allah..kau perkuatkanlah jodoh kami,kau permudahkanlah perancangan kami berdua ya allah..

Ya allah,sesungguhnya aku memohon dan meminta padamu kerana kau tuhan ku,tuhan yang maha berkuasa dan mengetahui segalanya..ya allah ya rahman ya rahhim..aku bersyukur kepadamu kerana di saat ini aku masih terus bernafas..ya allah..hanya padamu aku memohon,hanya padamu aku meminta..sesungguhnya kaulah tuhan yang maha pengasih lagi maha penyayang..amiin..ya rabbal allamin..

Di sini juga aku ingin meminta maaf kepada semua sahabat2 ku,orang2 yang pernah muncul di dalam hidup aku..andai aku pernah menyakiti korang pernah berbuat dosa pada korang pernah terumpat pasal korang,aku menyusun jari memohon maaf atas segala kekhilafanku..semoga allah merahmati kehidupan korang semua..insyallah andai umur masih panjang akan bertemu kita lagi..

SMILE ALWAYS!!!!!

4 ulasan:

Unknown berkata...

amin ya rabbal alamin...

Anisa Hang Tuah berkata...

selamat hari jadi :)

Juliet_iRa~" berkata...

bersyukur dgn kehidupan sekarang..:)

happy birthday in advance..

heee

ILA HonEyBuNNy berkata...

tunggu dan terus tunggu...sbb sabar itu indah....;-)

happy birthday..;)