CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Best Follower Ever

Selasa, 24 April 2012

Penantian..

Assallamuallaikum..

Penantian yang tak pernah kunjung tiba.sampai bilakah saatnya aku akan bertemu dengan si dia?Adakah aku akan bertemunya di dunia sementara ini atau di akhirat kelak?Semuanya rahsia Allah swt..

Ku harap Penantian selama ini takkan sia-sia.Andai dia adalah yang terbaik buatku seperti tertulis di loh mahfuz,aku bersyukur kepadamu Ya Allah.Bersyukur atas nikmat yang engkau berikan.akan ku pikul segala tanggungjawab dan amanah yang telah engkau tetapkan.

Amanah yang tersangat berat dan besar buat diriku yang akan menjadi pendampingnya dikala suka,duka,senyum,tawa,tangis,hiba dan tanggungjawab untuk membimbingnya ke jalan mu Ya Allah.Mencari nafkah yang halal buat dia dan bakal anak-anak ku.

Aku tidak segagah abu bakar as-siddiq..Aku tidak sebaik ali bin abi talib..aku hanya insan biasa yang masih banyak kekurangan..Tetapi aku sentisa berusaha untuk jadi yang terbaik buat diriku,bakal isteriku dan bakal anak-anakku.

Ya Allah..andai belum tiba masanya engkau ketemukan aku dengan dia ku harap Engkau lindungilah dia dari segala marabahaya.Kau lindungilah dia di dalam rahmatmu ya Allah..Andai sudah tiba masanya untuk engkau ketemukan hatiku dan hatinya,temukanlah kami didalam keimana dan keredhaan darimu Ya Allah..

Aku tahu engkau ada di luar sana wahai pemilik tulang rusukku..Aku tetap setia menanti dirimu.Mungkin juga dia tengah  membaca entri ku ini.Siapa tahu??Hanya Allah swt mengetahui segala-galanya.

Insyaallah ku tetap setia menanti dirimu.Salam sayang buat bakal isteriku.

Yang benar,
Bakal Suamimu..

4 ulasan:

HanisLazimAndTheShaklee berkata...

kalau dah sampai jodoh kita jay,
semua urusan jodoh akan jadi mudah..
tapi kalau belum..
sabar eh jay..yakin dgn rancangan tuhan ;) jay akan dpt yg terbaik untuk jay..cuma perlu sabar dan trus berdoa ;))

Unknown berkata...

InsyaAllah.. tuhan dah tetapkan yang terbaik untuk umat manusia dia.. cuma kita kena berusaha.. ;)

Jay berkata...

Aniswany:thanks..hanglah kawan terbaiq ceq..sayang hang ketat2..:)

Jay berkata...

Nurul:betul tu nurul..thanks bg nasihat ye..:)