CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Best Follower Ever

Isnin, 5 November 2012

Hatiku

Assallamuallaikum..

Hatiku betul2 hilang..kegembiraan dan kebahgiaan diri yang selama ini aku dapat,hilang dengan sekelip mata.Hati ini bukan lagi hati yang dulu.Hati ini terlalu pedih dan sakit.Salah kah untuk aku bahagia??Salahkah untuk aku gembira??

Berilah aku kebahgiaan untuk hidup bersama dengan orang yang aku sayang.Kenapa harus merebut kebahgiaan itu dari aku??Engkau mengatakan ingin melihat aku bahgia,tapi dirimu sendiri yang membuan kebahgiaan itu..

Salahkah aku untuk menikahinya??jangan jadikan jarak sebagai alasan.Sedangkan jodoh itu tidak mengira umur atau jarak.Tapi engkau seolah-olah menidakkan takdir.Engkau kata jodoh itu kita yang tentukan.Kalau fahaman agama seperti inilah yang membuatkan orang takkan kawin sampai bila2.

Aku tak mengerti mengapa engkau tidak merestui aku dan dia??Sampai bila aku harus duduk di bawahmu.Adakah engaku nk simpan aku selamanya???adakah engaku nak aku tak kawin sampai ke tua??Mengapa orang lain nk kawin semua dipermudahkan.Tetapi aku??terlalu bnyak alasan yang diberikan.

Dalam islam kawin itu mudah cuma fikiran org kita yang membuatkan ia menjadi susah dan rumit.Apa salahnya engkau berbincang dengan familynya melalui telefon pun takpe.asalkan dapat persetujuan.namun engaku ego.ego pada perasaan yang takut aku juga akan melupakan engkau.

Segala permintaan engkau telah aku laksanakan.Telah aku korbankan semuanya hanya utk engaku.Termasuk mengorbankan perasaan aku satu masa dahulu.Memutuskn perhubungan dengan seseorang kerana engkau.

Namun sekarang berulang kembali.engkau lebih sanggup melihat aku dan dia kecewa,sanggup melihat kebahgiaan kami berdua hancur.itu yang engkau lebih suka kan??engkau lebih suka aku tumpukan segalanya utk kebahgiaan dan kesenangan engkau..

Tapi engkau harus ingat.aku juga memerlukan kebahgiaan.dengan apa yang telah engkau lakukan pada diriku,engkau takkan dapat dirku lagi.Aku bukan aku yang dulu.aku takkan seceria dulu.Separuh dari jiwaku telah hilang akibat perbuatan engkau..

Aku bukan lagi aku..
:(

3 ulasan:

Jay berkata...

Mrs Eady: nape hurm????

Izyan Masri berkata...

LAMANYA TAK LAWAT BLOG JAY :D

Jay berkata...

Izyan Masri: yup dah lama yan tak jenguk Jay kan??:(