CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Best Follower Ever

Jumaat, 27 Januari 2012

Doa???

Assallamuallaikum...

Salam jumaat kepada semua kawan2 aku..Lama juga aku tak hupdate blog ni.Dah bersawang giler.Ok..hari ni aku nak cerita something.Ni cerita pasal ada sorang mamat ni.Mamat ni sentiasa berdoa pada Allah s.w.t berkenaan jodohnya.

Ni aku sendiri yang tanya jat dia.kami cerita pasal jodoh.Dia memang banyak kali kecewa tapi dia tetap tenang dan tidak pernah sesal pun apa yang dilaluinya.So aku pun tanya lah apa rahsia dia tetap cool jer walaupun aku tahu hati dia tetap terluka.

Jawapan yang aku dapat,semuanya kerana lillah hi taala.maknanya semua kerana allah s.w.t.Dia katakan semuanya hanya kerana Allah s.w.t. bukan dia salahkan Allah s.w.t,dia terangkan pada aku bahawa setiap kejadian atau perkara yang berlaku dalam hidup adalah kerana Allah s.w.t.
Dia yang menentukan segalanya.

Aku tanya dia lagi.Apa yang kau doakan setiap kali lepas solat?Dia menjawap berdoa untuk ibu bapanya,kaum keluarganya,kawan2nya dan juga kaum muslimin dan muslimat sama ada yang masih hidup atau sudah pergi meninggalkan dunia..

Lepas tu aku tanya doa ko tentang jodoh??Dia katakan aku memohon kepada Allah s.w.t supaya berikan aku seorang wanita yang tidak sempurna..Aku pun terkejut mendengarnya..kenapa sampai berdoa sebegitu??Dia menerangkan dia berdoa bukanlah minta seorang perempuan yang tidak sempurna fizikal tetapi tidak sempurna dari segi amalannya.Bertambah hairan hati aku mendengar..

Dia mengatakan bahawa tidak ada manusia yang sempurna di dunia ini..masing2 ada kekurangan dan kelebihan..diri aku sendiri tidak sempurna..lagipun ujian membimbing seorang yang tidak sempurna adalah lebih nikmta rasanya..itu pendapat dia dan itu yang di inginkannya..

Aku sendiri tidak tahu apa yang aku mahukan..tetapi bagi diriku aku hanya mahu yang terbaik buat diriku..insyallah..:)

10 ulasan:

aniswany berkata...

hanya Allah swt yg tawu apa yg terbaik utk hambanya ;)
teruskan bedoa

merpatisejoli45 berkata...

hye,done folow u. jmput dtg n jd folower saya blik ye. :)

sudi x nk tukar banner di page or site bar? tggal komen kt blog saya ye. :)

Mia Adriana berkata...

Allah dah tetapkan yg terbaik buat hamba2Nya..

Mia Adriana berkata...

:)

Maya Lisa berkata...

maya doakan yang terbaikk ^_^

Muhammad Saiazuan Norhalik berkata...

prmintaan yg sgt unik.. stuju yg Allah tau dan sudah sediakn yang terbaik untuk hambanya.. :)

Izyan Masri berkata...

BAGUSNYA DOA DIA :D

Ain Dzaya berkata...

KETIDAK SEMPURNAAN DALAM DIRI SESEORANG TU LA YANG MAKIN MEMATANGKAN KITA..SUPAYA KITA SENTIASA DEKAT DENGAN ALLAH UNTUK SEMPURKAN DIRI KITA DAN ORANG LAIN =)

Apa petanda dia jodoh kita? ♥

ILA HonEyBuNNy berkata...

ya..jadilah y terbaik untuk diri kita....

itu yang kita mahukan..sntiasa berdoa kepadaNya..

Aimie Diyanna (I'Me Dianna) berkata...

Wahhhh..... :) bagusnya entry.