CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Best Follower Ever

Rabu, 28 Disember 2011

Aku tertarik menarik tercantik ko da bomb!!!!

Assalamuallaikum.

Hah..hari ni aku tertarik lagi..haha..Ish ape ke heynyer aku asyik tertarik jer ni.ok ok..aku tertarik dengan seseorang yang post dekat wall FB nya..sori aku xdapat print screen sebab kat ofis tak boleh bukak FB..haha

"Bercinta memang mudah,untuk dicintai juga memang mudah.Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh."maaf tuan yang empunya status yer..hehe..


Hah..korang faham tak maksud di sebalik kata-kata itu??tak faham??mari aku bagi korang faham..

Bercinta memang mudah.

Cinta itu memang mudah..lebih-lebih lagi jenis yang cepat jatuh cinta macam saku..hehe..Mencari cinta itu ada di mana-mana..tak kiralah cinta pada haiwan,cinta pada dunia,cinta pada ibu bapa..tetapi maksud ayat di atas ni lebih merujuk kepada cinta sesama manusia..

Untuk dicintai juga memang mudah

Yang ni pun macam aku juga..arrr..semualah nak macam aku..haha.Dicintai memang mudah..kita berbuat baik sesama manusia pun orang akan mudah jatuh cinta pada kita kan??tetapi adakalnya kita berbuat baik pun langsung tak di pandang orang..yang jahat dipandang tinggi yang baik dipandang keji..Biasa berlaku..:)ops..dah berbaur peribadi pulak..

Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh.

Hah,,ni yang aku suka nak rungkai ni..haha..beginilah erti percintaan.banyak cabaran yang harus ditempuh demi mendapatkan cinta sejati..memang mudah untuk jatuh cinta dan mencintai seseorang,tetapi untuk dicintai dari orang yang kita cinta itu memang amat sukar untuk diperolehi..Berusahalah ke arah itu andai dia adalah pilihan mu yang tepat..tapi jangan sampai terlalai mengingati Allah s.w.t..Kebiasaannya pada mula orang yang kita cintai itu memang akan jual mahal sedikt..tak tahu lah berapa peratus diskau yang dia bg kat kite..hehe..Andai  kita teruskan usaha untuk mendapatkan cinta darinya insyallah Allah pasti akan membuka jalan padamu andai dia yang telah ditetapkan untuk dirimu..Jika dia bukan milikmu redha lah..semua ketentuan allah s.w.t..

aku suka petik kata-kata ni..untuk jadi peringatan pada kita semua..

"Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehingga kamu kehilangannya. Pada saat itu, tak adda guna penyesalan karena dia pergi tanpa mengucapkan kata – kata."

Andai ada terkasar bahasa,terlebih gurauan saya memohon ampun dan maaf kepada sesiapa juga yang membaca..kepada yang empunya status maafkan saya kerana mengambil status anda tanpa memohon izin terlebih dahulu..akhir kata renungkanlah segalanya..:)

7 ulasan:

Maya Lisa berkata...

hihih ~~ maya pon sama giniiiii ^_^


susah nak cari cinta sejatii ^^
tapi rasenye cabara bagi lelaki lagi sukar kan untuk dapatkan cinta sejatii... T^T

ILA HonEyBuNNy berkata...

sukar dan rumit bila bercakap tentang cinta neh kan..

macam2 rasa ada..;)manis masam..heheh

Jay berkata...

@Maya Lisa:yups..cabaran seorang lelaki lebih susah untuk mencari cinta yang betul2 sejati kan..:)

Jay berkata...

@Ila:memang skop untuk bicara tentan cinta ni terlalu luas..:)

eiyzniey berkata...

Susah nk cri y btol2 stia..
Tapi kalau dua2 ikhlas..
Insyaallah berkekalan smpai bile2..
Kann.
:)

Jay berkata...

@eiyzniey:
Yups..org yang setia mmg susah untuk dicari..tapi adakalanya org setia pulak yang jadi mangsa dipermainkan oleh pasangannya..
Carilah cinta yang ikhlas sesama manusia...insyallah kekal seperti yang dimaksudkan eiyzniey.:)

eiyzniey berkata...

Insyaallah..

:)))