CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Best Follower Ever

Jumaat, 23 Disember 2011

Aku tertarik...

Assalamuallaikum..

 Salam jumaat kawan2..Hah hari ni aku nak kupas sikit pasal satu perkara yang menarik perhatian aku untuk aku bentangkan dalam forum...Eh.. jap jap...Forum??ape yang aku merepek ni.he..Begini aku ada terbaca kat wall seseorang yang berbunyi begini..

Orang ensem nak yang lawa je yek?
Orang kaya nak yang berada je yek?
Orang macam tu memang nak macam tu je yek?
Lumrah ke?

Hah..dah nampakkan..sekrang aku nak kupas satu persatu pasal perkara tu..

Orang ensem nak yang lawa je yek?


Perkara sebigini terpulang pada individu..adakala orang yang hensem memang layak mendapat yang lawa kan..tapi cinta itu buta..andai dia menyukai seseorang kerana paras rupa itu bukanlah cinta yang suci..hanya cinta kerana rupa kerana nafsu...Rupa yg cantik atau ensem tidak akan kekal lama.

Orang kaya nak yang berada je yek?

Yang ini memang perkara yang banyak terjadi sekrang..Andai seseorang itu tak berharta tak kaya pasti tidak di pandang.
Perkara ni memang selalu terjadi dalam masyarakat kita..andai seseorang itu mencintai kekasih atau pasangannnya keluarga pasangan itu pasti akan bertanya kerja ape,ada kereta,ada rumah??
Memang semua tu penting dalam hidup tetapi harus ingat..semua itu hanya jaminan di dunia..Jarang sekali aku dengar family akan bertanya dia pandai mengaji ker,pandai mengimamkan solat ke,tahu hukum2 agama ke??harta di dunia hanya sementara sahaja..Biar sederhana di dunia ni...Bila di alam barzakh adakah malaikat akan menanyakan berapa banyak harta kita di dunia??

Orang macam tu memang nak macam tu je yek?

Yang ini terpulang pada individu..sama ada cinta nafsu,cinta ikhlas..Aku sarankan cintalah seseorang dengan seikhlas hati..bukan kerana nafsu semata..cinta kerana nafsu memang tidak akan kekal lama..cintalah keran mencari keredhaan Allah s.w.t..Insyallah kekal bahagia selamanya.

Fuh panjang bebeno aku kupaskan..hehe..ni semua pendapat dan berdasarkan pengalaman aku yer..kalau ada salah dan silap mohon tegur  dan aku menyusun sepuluh jari meminta maaf pada semua ye..

Kesimpulannnya
Cintalah seseorang kerana agamanya,keimanannya,ketaqwaannya pada Allah s.w.t...bukan kerana rupanya,hartanya..Harta dan rupa tidak menjamin kebahgiaan dunia dan akhirat tetapi keimanan dan ketaqwaan pada Allah s.w.t pasti menjamin kehidupan yang bahagia di dunia dan juga akhirat..renung-renungkan..eh??alamak terambil trademark Prof. Izi..sori Prof..

Kepada yang empunya persoalan ni aku minta maaf ye sebab ambil buat entri..hehe..
mesti dia senyum tengok ni..haha..jahat tak aku??hehe..

SMILE ALWAYS!!!!

4 ulasan:

EYQASARA berkata...

sy tahu sape punya ayat tu.. (^^)

Jay berkata...

hahaha...diam2 sudah..:P

eiyzniey berkata...

Yup...
Kalo nak cinta..bkan cinta krna harta bende or paras muka nya..
Cinta la dgn setulus hati kerana Allah s.w.t.
:)

Jay berkata...

yups..cintalah kerana allah s.w.t