CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Best Follower Ever

Khamis, 4 Ogos 2011

Cerita Ramadhan 12 tahun lepas!!!!

Hello to all blogger!!!!!
Peace be with you all!!!!

 Assalamuallaikum...kali ni pulak aku nak cerita kisah aku di bulan ramadhan pada 12 tahun yang lepas..hehe..cerita dia camni.Masa tu aku dok kampung lah kan.Kiteorang dengan sepupu sepupu aku ni memang kaki lepak kat jambatan depan rumah aku ni lah.

 Jambatan tu memang laluan utama.jambatan kecik je..taklah tinggi mana pun kan.jadi nak di jadikan cerita pagi tu adik sepupu aku ni pegilah beli something kat kedai kampung sebelah kan.masa dia balik tu kiteorang masih lepak kat jambatan tu.Mengelabah dia nak lalu.Takut kene tahan dek kiteorang yang nakal ni kan..nakal ek bukan jahat..ahaks..

 Dia takut kene tahan dia lari kat jambatan tu sambil tutup mata apalagi "Kecebur" bunyi punyalah kuat..tengok2 dia dah kat dalam sungai..nasib air sungai cetek masa tu tapi ada lumpur kat bawah.Yang sepupu aku ni abang kepada yang jatuh ni punya kuat dia gelakkan adik dia..bukan dia nak tolong ke hape..Naik je kat tepi semua rasa nak ketawa sampai rasa nak tecirit pon ada.mane tak sebelah hitam sebelah putih..ahaks..

 Malam tu pulak kiteorang cadang nak round satu kampung termasuk kampung sebelah.Tapi takde lampu suluh kan..Sepupu aku cadang bawak lampu minyak tanah tu..yg buat dari tin minuman tu..haha.tapi baru nak buat projek dah kene sound oleh nenek aku..fikir punya fikir sepupu aku dapat idea..apa kata kita pakai lilin.bermulalah pengembaraan di malam yang gelap gulita itu...tengah syok berjalan ada satu titi ni..titi ni senget dan kecik...boleh muat sorang je pejalan..masa aku jalan lepas.semua sepupu aku lepas tinggal sorang je yang dok ketawa kan adik dia tu..kiteorang jalan je tak toleh belakang ..lepas tu kiteorang dengar bunyi "Kebabomm"
eh salah masukkan sound effect.."Kecebur"...

 Toleh2 kat belakang tak nampak sepupu aku ni...sekali tengok dah masuk dalam air..yang kiteorang ketawa 1 badan hitam kene lumpur..dah macam orang minyak dah.Itulah adik dia jatuh,dia ketawa sangat2..sekrang dia pulak yang jatuh,,,hahaha...sampaikan esok hari pun kieorang still kate kat dia ko ni busuklah bau lumpur..hahaha..jahat tak???hehehe..

 Itu dululah zaman jahil lagi..zaman budak kecik.Tapi sekrang sepupu aku ada yang dah kawin dan ada yang dah jadi bapa..aku???always maintain bujang lagi..ahaks...

SMILE ALWAYS!!!!

3 ulasan:

waeda alias berkata...

hehehe.

kenangan die bulan ramadhan mmg indah. lagi2 bila wat keje bodoh :)

H.J berkata...

hehe...tu la..gelakkan orang sangat..

cik rama-rama berkata...

tu nmenyer. what goes around comes around..haha..

kim slm bah dkt sepupu.. :)