CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Best Follower Ever

Jumaat, 22 Julai 2011

Arghhhhh!!!!! Tidak!!!!!!!

Hello to all blogger!!!!!
Peace be with you all!!!!

Assalamuallaikum....bersama kita dalam rancangan darah ku naik lagi....betul ke ni???
Darah aku naik lagi???owhhhhhh..apa puncanya semua ni???tidak????adakah aku tension???mungkin ya...adakah aku tak jaga pemakanan aku????mungkin ya.....

Tahap merbahaya darah ni....systolic 180 distolic 111 pulse 100....bahaya tak korang baca.....yang ni dah tahap berjaga-jaga dah ni....kenapa boleh naik sampai macam ni???tidakkkkk...mungkin disebabkan faktor tekanan...stress,tension bagai segala...mungkin itu penyebabnya...atau pun faktor makanan yang buatkan darah mencanak naik seperti bursa saham.....mungkin ya juga....kalau dah sampai tahap ni kena cepat2 jumpa doktor...dah kena makan ubat sepital ni....takut bila darah dah naik mengila strok pula yg datang...strok ni yg bahaya sangat...boleh buat orang dapat 2 jalan...samaada jalan terus(meninggal dunia) atau tak dapat jalan(lumpuh)...

Jadi korang jagalah pemakanan,jagalah kesihatan..rajinkan bersenam..kalau boleh joging lah..kalau takde masa,carilah masa..kalau tak boleh kena bolehkan juga...jangan dah kena darah tinggi baru nak insaf...dah terlambat dah,.....huhuhu

Okay...bacaaan darah di atas bukan aku yang punya okay...ofismate aku...bacaan aku
systolic 124 distolic 72 pulse 71....yang ni adalah normal....alhamdulillah....ni kesan bila aku mengawal pengambilan makanan....dulu berat aku pun dah kira obes dah....tapi sekrg alhamdulillah dah turun dan dah slim dah..hahahahaha...bukan slim macam bini popye ok...slim sederhana...sesuai dengan BMI aku..hehehe..


SMILE ALWAYS!!!!!

7 ulasan:

Izyan Masri berkata...

HAHA.MCM DOKTOR DAH JAY NI.SYSTOLIC SEMUA TU. :D COOOL

aizamia3 berkata...

sekarang senaman dalam rumah je dengan anak2.. hikhikhik.. ;)

cik rama-rama berkata...

hahaaha..sli mcm bini popye tu x ley bla..hahahaaha...

bgus lar bmi oke.sme lar kiter..hikhik

Chempaka Sari berkata...

Jom senam jom!! Petua baik untuk turunkan kolestrol adalah mendaki bukit. Azza tiap minggu daki bukit dengan mama dan adik2..

aniswany berkata...

ADUII ANIS PUN ADA DARAH TINGGI JGK DULU,TEKEJUT BILA DOC CKP.KUSSS SMGT SBB ORG SKANG BYK MENINGGAL SBB TU T__T


*YEKE JAY DH SLIM ?? AUWWW JELES

**::CIKNUURUL::** berkata...

mak aii,tggi tu,.CN xreti sgt bace bcaan drh ni tp bese dgr ayh nye tggi,.jge dri,jge mkn,.doakn tuk kwn2,.hehe,.:)

najihah sahami berkata...

hohohhoh..kena kawal makan la...hehe.xleh makan GCB lg..bahaya. haha...mandai je kan.:P

mish darah rendah...T___T


duduk lama sikit bila bangun mula la rasa nak pitam. huhuhu..

sakit itu penghapus dosa kecil