CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Best Follower Ever

Jumaat, 22 Julai 2011

Perlukah?????

Hello to all blogger!!!!!
Peace be with you all!!!!

Assalamuallaikum...salam jumaat yang indah lagi mulia....Okay aku nak bawa korang berfikir bersama..terutama anon-anon yang dok ngutuk,mencaci dan mencerca orang tanpa memikirkan sensitiviti individu tersebut...

Aku ada terbaca entri seorang blogger pasal anon yang menghentam dia...memang ada betulnya apa yang anon cakap tu tapi ada juga yg dia cakap tanpa memikirkan tentang tu..korang nak baca???Klik sini   Dah sudah baca???Dah faham apa masalah anon tu??

Tak paham lagi???meh aku tolong fahamkan...pasal bawa anak ke masjid dan dedahkan pada al-quran...Aku nak tanya koranglah yang dah kawin dan mempunyai anak...Korang nak cerita tak korang bawak anak korang pegi masjid???korang nak hebohkan tak anak korang belajar baca al-quran???Perlukah buat macam tu???

Aku rasa semua tu tak perlu...itu adalah hak peribadi orang...dan tak perlu di ceritakan atau dihebohkan...biarlah hanya keluarga dan allah saja yang tahu...takkan nak solat atau mengaji al-quran pun nak bagitahu orang semua???itu dah bukan ikhlas namanya...itu riak namanya...

Ada sesetengah perkataan kita menyedarkan orang tetapi kalau dah sampai nak suruh orang cerita yang dia solat pandai mengaji al-quran itu bukan menyedarkan tapi dah mengajak prang ke arah riak...dah mengajak orang membuat dosa kan...

Fikirlah sebelum menegur atau mengajar orang...adakah diri kita ini telah sempurna???aku sendiri insan yang lemah..dan tidak akan pernah sempurna melainkan allah s.w.t.....adakah diri kita ini adalah yang terbaik untuk menjadi contoh???aku juga bukan insan yang patut dijadikan contoh hanya rasulullah s.a.w yang layak di jadikan contoh..

Sama-samalah kita renungkan....

SMILE ALWAYS!!!!!!

4 ulasan:

mr.dinie berkata...

X bape perlu nk dicritekan rsenye..

Anisa Hang Tuah berkata...

sabar je laaa

nuruashia ♥ berkata...

ohooo. kalo buat bnde baik mmg nk heboh kn..kalo buat jht nk sorok plak kn..tu laa org..adoiyaiii..riak sungguh.!

juelee berkata...

thanks jay!!!

biorkan ler anon tu, die rasa die perfect kot.. kita ni takleh nak puaskan ati sume orang...

lain kali kite tulis la ngaji dah juzuk bape, arini bt semayang sunat apa hahahhahahha.. tu yg die nak tau kan.. hehhe

cheer!!!