CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Best Follower Ever

Isnin, 11 Julai 2011

Kegusaran?????

Kenapakah hati ku gusar??
Seolah ada sesuatu yang hilang.
Apakah benda yang hilang itu?
Aku pun tak pasti.

Mungkinkah perasaan ku sahaja,
atau emosi aku yang tidak stabil.
Adakah aku gila??
Tidak..aku tak gila..
aku masih waras memikirkan segalanya,
mengenai hidupku,mengenai negaraku,mengenai bangsaku.

Adakah bangsa aku telah melupakan kesetiaan kepada raja??
adakah bangsa aku telah mula melupakan kesetiaan kepada negara??
Adakah bangsa ku mula melupakan kesopanan??

Kenapa bangsaku harus mengikut jejak langkah di mesir??
Kenapa bangsaku harus menyusahkan bangsanya sendiri??
Di mana sifat kebangsaan yang selama ini kita raikan??

Adakah ini yang membuatkan aku gusar??
Ya,mungkin juga tidak...aku pun tak tahu..

1 ulasan:

NUR berkata...

bila gusar..
ingat pada NYA..