CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Best Follower Ever

Isnin, 18 April 2011

I'M Back.........:-)

Assalamualaikum blogger blogger yg di sayangi.....semoga hidup anda pada pagi ni ceria ceria...
di sini aku nak berkongsi sifat-sifat wanita yang disukai seorang lelaki...
adakah anda tergolong di dalam sifat sifat ini???adakah anda di kalangan nombor 1??atau pun nombor 2???terpulang pada anda untuk menilai diri sendiri..hehehehe...

 
 
 
1)Keanak-anakkan
Sifat keanak-anakan seorang wanita menjadi daya
tarikan di mata lelaki. Mereka berasa terhibur
dengan keletah anda. tetapi tentulah bukan sifat
keanak-anakkan yg melampau dan menyakitkan
hati tetapi sikap keanak-anakan yg bertempat
serta tidak di buat-buat. Misalnya, kemanjaan
wanita yg membangkitkan naluri kebapaan dan
kelakian lelaki. Wanita ceria membuat lelaki lebih
selesa dan menjadikan perhubungan itu lebih
berwarna.


2)Memahami
Sikap memahami wanita membuat lelaki berasa
dihargai dan diterima seadanya. Sikap ini adalah
memberi dan menerima kekurangan masing-
masing dan ini dapat mengelakkan salah faham.
Oleh itu,terimalah teman anda seadanya.
.

3)Menghargai
Wanita yg menghargai lelaki adalah wanita idaman
lelaki. Berbeza dgn wanita yg suka diperlakukan
dgn lembut, lelaki suka dihargai,dipuji dgn tulus
ikhlas dan diberi kepercayaan. Penghargaan dari
wanita membuat lelaki berasa bangga.Sesekali
pujilah teman anda.

4)Menjaga Penampilan
Lelaki menyukai wanita yg pandai menjaga
penampilannya agar sentiasa kelihatan cantik,
bersih, kemas dan menarik. Penampilan yg baik
menunjukkan wanita tersebut menghargai
dirinya.Dia akan murah senyuman,pandai merawat
tubuhnya, meningkatkan kualiti hidupnya dan
memberi yg terbaik kepada dirinya.Dia suka dan
bersyukur dengan dirinya dan secara tidak
langsung memancarkan pesona yg menyebabkan
lelaki juga menyukainya. Apabila sudah
berumahtangga, wanita tersebut terus menjaga
penampilan dirinya dan kesihatan tubuh badan
walau sudah beranak-pinak. Siapa yg tidak suka
isteri yg masih kelihatan cantik dan ramping walau
dah punya anak 3??

5)Pandai berbicara
Lelaki tertarik dgn wanita yg pandai berkomunikasi
dan boleh diajak berbual. Walau topik perbualan
yg disukai lelaki berbeza dgn topic kegemaran
wanita,wanita tersebut dapat mengimbanginya. Dia
bukan sekadar teman berbual yg pasif, tetapi
dapat memberi respon dan pendapat yg baik. Dia
juga tahu menjadi pendengar yg baik, serta
mengalihkan topik yg agak serius kepada
perbualan yg lebih menarik. Lelaki juga suka
dengan wanita yg suka bergurau dan pandai
berjenaka serta boleh menerima jenaka lelaki dgn
baik dan berfikiran terbuka.

6)Pandai Bergaul dan Menyesuaikan Diri
Wanita yg pandai bergaul dan menyesuaikan diri
mempunyai nilai lebih di mata lelaki. Wanita
tersebut tahu menghadapi orang yg lebih tua
dan cara berhadapan dgn orang yg lebih muda.
Apabila berhadapan dgn suasana yg baru,wanita
tersebut tidak gentar malah cepat menyesuaikan
diri. Dia mudah di ajak ke mana saja dan tidak
kekok samada di bandar atau di kampung.

7)Simpati dan prihatin
Lelaki suka wanita yg murah hati, mengambil
berat, simpati pada nasib yg susah, sayangkan
kanak-kanak dan tidak memilih bulu. Kebaikan yg
wajar dan spontan mencerminkan hati yg mulia.
Tetapi,janganlah dibuat-buat,just be yourself.

8)Pandai/suka memasak
Ha!ini adalah bonus kepada mereka yang suka
memasak.Lelaki biasanya suka makan masakan
ibunya sendiri.Oleh itu apa kata sesekali anda
memasak untuk teman anda.Tapi,jika teman anda
jenis yang tak kisah,anda tak perlu bersusah
payah.

9)Penuh rahsia
Aha..lelaki juga sukakan
surprise.Sesekali,hadiahkan teman lelaki kamu
dengan barang yang dia idamkan.Yelah,asyik die
je beri hadiah.


SAYANGILAH DIRI SENDIRI SEBELUM MENYANYANGI ORANG LAIN...


__________________
Sayang..Jangan ditanya sebanyak mana pengorbanan yang telah aku lakukan.... Kerana aku sendiri tidak pernah mengiranya... Tetapi, Seandai pengorbanan itu tak dihargai... Perlukah aku berkorban lagi sayang????

6 ulasan:

najihah sahami berkata...

ehee..mish ade ke eh semua ni...boo...xmalu kan mish..hahahha

Jay berkata...

hehe..maybe ada kot???biar Jay tilik dulu..ngeng ngeng ngeng...

Izyan Masri berkata...

TADA SATU PONGGG KAT ATAS.MACAM MANA NI ? XD

Jay berkata...

@Izyan Masri:Mustahil???ngeh ngeh..kalau xdo adokan jelah..hahaha

d_LA berkata...

bestnye kalo ade sume ciri2 kat atas tu..hehe..hope my future husband leh terima diri ini seadanya..Amin^^

Jay berkata...

insyaallah..yg penting ikhlas mencintai..itu lebih penting..